שיפוצים תמ"א 38

תמ"א 38

בנוסף לחיזוק בניין המגורים שלהם מפני רעידות אדמה, בהתאם לתמ"א 38 דיירי הבניין יכולים ליהנות מעוד מגוון שיפוצים ועבודות שיבצע היזם: חיפוי ושיפוץ חיצוני של חזות הבניין, תוספת של ממ"ד ו/או מרפסת שמש לכל דירה (תוספת של עד 25 מ"ר לדירה), שיפוץ והגדלה של לובי הבניין, התקנת מעלית, שיפוץ חדר המדרגות, התקנת מערכת אינטרקום, שיפוץ וסלילה של מגרש חנייה לדיירי הבניין, חידוש צנרת הביוב והמים של הבניין, מערכות החשמל, הגז והתקשורת, מערכות סולאריות לבניין לצורך חימום מים, מערכות השקיה חסכוניות לגינה, עבודות צבע שונות ועוד. ככל ששווי זכויות הבנייה על גג הבניין גדולות יותר, כך הדיירים יכולים לבקש ולקבל תוספות רבות יותר מהיזם.

נוסף לכך, הדיירים מקבלים ערבויות בנקאיות לכל אורך ביצוע תמ"א 38 בבניין, פינוי של דיירים שיתקשו להתגורר בבניין במהלך ביצוע העבודות וזכות סירוב והעדפה לרכישת הדירות החדשות שיבנו על גג הבניין לדיירים הקיימים.

שיפוצים תמ"א 38

כיצד ניתן ליישם את תמ"א 38 גם בבניין שלכם?

במרבית המקרים היזמים פונים מיוזמתם לדיירי בניין מגורים שעומד בקריטריונים לביצוע תמ"א 38. אולם גם הדיירים עצמם יכולים להתארגן ולפנות ביוזמתם ליזם המתמחה בביצוע תמ"א 38. כך או כך, על דיירי הבניין לבחור ועד פעולה שיארגן וירכז את כל הנושא בעבודה מול היזם ומול יתר הדיירים. לאחר ההתקשרות עם היזם, יגיעו לבניין אדריכל, מודד, קונסטרוקטור ויועץ מעליות, על מנת להכריע האם הבניין אכן מתאים לביצוע עבודות חיזוק במסגרת תמ"א 38.

במידה ואכן הבניין עומד בכל הקריטריונים הדרושים, יש להשיג את הסכמתם של 67% מהדיירים. הניסיון מלמד שתמיד יהיו דיירים שיתנגדו למהלך, ולכן החוק לא דורש 100% הסכמה לביצוע תמא 38. לאחר מכן, היזם מכין את תוכניות הבנייה והמדידה ומגישם לאישור העירייה. במרבית המקרים העיריות לא מערימות קשיים ומשתפות פעולה באופן מלא. לאחר השגת האישור העקרוני ולאחר ביקור בכל דירה בבניין, היזם מציג בפני הדיירים את התוכנית המלאה, הכוללת את פירוט כל העבודות שהוא יבצע  ואת השפעת השינויים על כל דירה. חשוב לציין שלצד ההתקשרות העסקית עם היזם, על דיירי הבניין גם להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתמ"א 38, שיסייע להם בגיבוש החוזה מול היזם.

לאחר תקופת עבודות שאורכות מספר חודשים, תוכלו גם אתם ליהנות מבניין מגורים מחודש ומשופץ, מדירות שערכן עלה בעשרות אחוזים ומבניין שממוגן מפני רעידות אדמה. כל זאת ללא תשלום של שקל מצדכם, הודות לתמ"א 38.

אולי יעניין אותך גם

תוכן

נושאים באתר