ימי גיבוש לעובדים

כל מקום עבודה שמכבד את עצמו עורך מדי פעם ימי גיבוש לעובדים. התדירות יכולה להשתנות בין פעם בכמה שנים למספר אירועים בשנה. מקומות עבודה גדולים המתחלקים לאגפים, מחלקות וצוותים רבים, עורכים ימי גיבוש לעובדים של כל החברה וימי גיבוש נפרדים למחלקות השונות. העונות הטובות ביותר לימי גיבוש הן האביב והסתיו משום שלא חם מדי, וקיים סיכוי קטן בלבד לגשם. השאלה הגדולה באמת היא איזו פעילות לעשות על מנת לרצות את העובדים.

ימי גיבוש לעובדים במכוני ספא

כששואלים את העובדים איפה הם רוצים לערוך את ימי הגיבוש הם מייד זורקים את מילת הקסם "ספא". ספא זה בהחלט אחד הדברים המהנים ביותר שיש, אך ימי גיבוש לעובדים לא יכולים להתקיים בספא. ספא מתאפיין בעיקר בטיפולים אישיים אחד על אחד, הם מרגיעים, הם מפנקים, אך הם לא מגבשים מעצם אופיים. אם מדובר על קבוצה קטנה מאוד של 3 אנשים, אפשר לשקול יום גיבוש בספא, אך ימי גיבוש לעובדים של מחלקות המונות 80 עובדים לא יכולים להתקיים במכון ספא. פעילות כזו אינה אפקטיבית ואינה מעשית.

יום כיף לעובדים בבתי קולנוע או בתיאטרון

מקומות עבודה רבים מעבירים את ימי הגיבוש לעובדים בהצגות תיאטרון או באולמי VIP של בתי הקולנוע. אין ספק שמדובר בפעילות מהנה, אך אין כאן שום דבר שהעובדים לא יכולים לעשות בערב בעצמם. כל אחד יכול לקנות כרטיסים וללכת לקולנוע או לתיאטרון. פרט לכך, ימי גיבוש לעובדים המתקיימים במקומות הללו אינם מצליחים להשיג את המטרה שלהם ¬– גיבוש העובדים. מרבית הפעילות מתקיימת באולם חשוך מבלי שהעובדים מתקשרים אחד עם השני וזה מנוגד למטרת הפעילות.

חיסרון נוסף של ימי גיבוש לעובדים מהסוג הזה הוא בכך שהפעילות מתקיימת בערב. כולנו מוכנים לבוא לימי גיבוש לעובדים במהלך שעות העבודה, אך את הערב אנחנו מעדיפים לבלות בבית עם המשפחה.

ימי גיבוש לעובדים

ימי גיבוש לעובדים בפרק חבלים

לכאורה זה נשמע הזוי, איך אפשר לשכנע אנשים בוגרים ומבוגרים להגיע ליום גיבוש הנערך בפארק חבלים? ובכן, ישנן תוכניות שעוצבו במיוחד לימי גיבוש לעובדים המיועדות לקבוצות גיל שונות. בהתחלה אנשים צוחקים ונרתעים, אך אחרי שהם עוברים את המחסום הראשוני של "זה טיפשי וילדותי" הם מגלים עד כמה הפעילות יכולה להיות כיפים.

מרבית הפעילויות בפארקי חבלים עוצבו לעידוד עבודת צוות ובצורה זו אנשים צריכים לעבוד יחד לצורך הצלחה משותפת. כמובן, תחרות בריאה בין שתי קבוצות עוד לא הזיקה לשום יום גיבוש, וכל הפעילויות מהוות חלק מתחרות בין שתי קבוצות. הפעילות הילדותית לכאורה מלמדת את האנשים לעבוד יחד. בצורה זו הם שואבים הנאה מהרגע ולומדים לשתף פעולה. במהלך הפעילויות השונות העובדים מכירים יותר לעומק אחד את השני וכך מתפתחת חברות אמיצה עם העמיתים לעבודה.

ימי גיבוש בפארקי חבלים, סנפלינג, טיולי אופניים או כל פעילות אחרת ממלאים את כל הצרכים של ימי גיבוש לעובדים. הם מהנים ומאפשרים לעובדים להכיר אחד את השני טוב יותר.

אולי יעניין אותך גם

תוכן

נושאים באתר